Przejdź do głównej zawartości

Karpatka z kremem budyniowym

Karpatka z kremem budyniowym o smaku waniliowym 





Kiedy byłam mała z tego co pamiętam moja mama często robiła Karpatkę, zawsze uwielbiałam to ciasto a szczególnie wylizywać krem z miski :) 

Wstyd się przyznać, ale dopiero dzisiaj pierwszy raz swoją karpatkę zrobiłam ja. 

Wyszła bardzo dobra krem pyszny waniliowy, palce lizać. :) 


Przepis: 

Składniki: 

ciasto parzone:

250 ml wody

125 g masła lub margaryny 

200 g mąki pszennej 

5 jajek 

1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

krem budyniowy:

70 g budyniu waniliowego
500 ml mleka  
250 g masła lub margaryny
opcjonalnie cukier do smaku

Wykonanie:

1. Wodę i margarynę umieszczamy w garnuszku zagotowując do czasu aż masło się roztopi, zmniejszyć ogień i wsypać mąkę cały czas mieszając aż powstanie gęsta masa odchodząca od brzegów. 

2. Gotową masę zostawić do ostygnięcia, kiedy już wystygnie dodawać kolejno jajka miksując masę aż  powstanie gładka masa.

3. Piekarnik nagrzewamy do 200 stopni 

4. Ciasto dzielimy na dwie części. I każdą część wykładamy na blachę (rozmiary mniej więcej 32 x 23 ) wyłożoną papierem do pieczenia. 


5. Pieczemy przez 30 min w nagrzanym piekarniki do 200 stopni 

6. Budyń przygotowujemy zgodnie z opisem na opakowaniu 

7. Zostawiamy do wystygnięcia

8. Ucieramy masło i łyżkami dodajemy zimny budyń można też dodać cukru jeśli jest za mało słodki. 

9. Na wystudzone ciasto wykładamy nasz krem a drugim plackiem przekrywamy. 

10. Gotową karpatkę wstawiamy w do lodówki lub w chłodne miejsce na około godzinę. 
Smacznego deseru !!! :) 



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Ciasto na pierogi (100 pierogów)

Delikatne, elastyczne ciasto na pierogi Za pewne wiele osób, szuka idealnego przepisu na ciasto pierogowe. Jeśli lubicie takie delikatne, rozpływające się w ustach pierogi , ten przepis na pewno przypadnie Wam do gustu.   Z tego ciasta na prawdę wychodzą pyszne pierogi.  Kochani w komentarzach niektórzy piszą, że użyłam dużo soli, jednak ciasto na prawdę nie było mocno słone, ale jeśli uważacie, że soli jest faktycznie za dużo, to nie dodawajcie. :)

Sernik z serka Skyr

Przepis na ten sernik dostałam od mojej mamy. W oryginalnym przepisie jest użyty twaróg półtłusty, a że w Danii nie ma dostępu do twarogu użyłam serka skyr w wiaderku o smaku waniliowym.  Skyr jest islandzkim wyrobem mlecznym podobnym do jogurtu, chodź mi w smaku bardziej przypomina serki homogenizowane.  Ciasto jest genialne, smakowało całej rodzince. Po prostu rozpływa się w ustach. Dlatego z czystym sumieniem mogę wszystkim polecić.

Wegetariański obiad po śląsku

Kluski śląskie z wegańską roladą i modrą kapustą z sosem al'a pieczeniowym Dzisiaj miałam ochotę na typowo śląski obiad, kluski, rolada i kapusta modra. A że jestem wegetarianką zaczęłam się zastanawiać jak mogę przyrządzić wegetariańską roladę. Postanowiłam troszkę pokombinować licząc się z tym, że coś może nie wyjść. Jednakże mój strach miał tylko wielkie oczy, gdyż rolada wyszła idealna, smakowita, perfekcyjna. Z czystym sumieniem mogę polecić każdemu.  Zapraszam was na wegetariański śląski obiad ...