Przejdź do głównej zawartości

Wegańska fasolka po bretońsku

Fasolka po bretońsku


Pyszna, aromatyczna, uwielbiana przez wielu - Fasolka po bretońsku. Treściwe danie które uwielbiam jeść z samym pieczywem, chodź inni pewnie wolą z ziemniakami. U mnie od dziecka, zawsze była to potrawa bezmięsna, więc jeśli macie ochotę na wegańską wersję takiej fasoli zapraszam serdecznie do zapoznania się z przepisem. 

Przepis zrobiłam z BIO fasoli Piękny Jaś (Butter Beans) w puszce,
w sklepie akurat nie było suchej fasoli. 

Co prawda taka fasola w puszcze przyspiesza proces tej potrawy, więc nie ma co narzekać. :)


Przepis: (dla 3 osób)

Składniki:

2,5 szklanki suchej fasoli ''Piękny Jaś'' lub 3 puszki fasoli 

140 g koncentratu pomidorowego

750 ml bulionu warzywnego

2 cebule

2 ząbki czosnku

2 liście laurowe, 4 ziela angielskie

przyprawa do fasoli, cząber, pieprz, chilli, 

Wykonanie:

1. Jeśli używamy suchej fasoli, dzień przed przygotowaniem potrawy namaczamy fasolę przez całą noc ( minimum 8  do 12 godzin) 

Następnego dnia odlewamy wodę, płuczemy fasolę, zalewamy świeżą wodą i gotujemy zgodnie z opisem na opakowaniu do miękkości (około 1,5 godziny.)

2. Cebulę obieramy kroimy w kostkę i w garnku w którym będziemy robić naszą potrawę podsmażamy cebulę na oleju, ale tylko do zeszklenia.

3. Do cebuli dodajemy 2 listki laurowe i 4 ziela angielskie, przeciskamy przez praskę 2 ząbki czosnku, dodajemy koncentrat pomidorowy, całość mieszamy, przez 1 minutkę podsmażamy. 

Wlewamy bulion warzywny i mieszamy sos, do połączenia się bulionu z przecierem. 

Teraz jeśli używamy fasoli z puszki, odcedzamy i wkładamy do garnka, lub dodajemy wcześniej ugotowaną fasolę. 

Całość doprawiamy: przyprawą do fasoli, cząbrem, pieprzem i odrobiną chilli. (Solić już nie musiałam.)

Fasolę gotujemy jeszcze przez około 15 minut, bez przykrycia.

(Jeśli potrawa będzie zbyt rzadka, do kubeczka wsypujemy łyżkę mąki dodajemy kilka łyżek sosu całość dokładnie mieszamy i wlewamy do potrawy,  energicznie mieszając.)



Podajemy z pieczywem lub z ziemniakami. 






Smacznego... 








Komentarze

  1. Bardzo lubie fasolke po bretońsku Narobilas mi apetytu Taka kremowa i aromatyczna Oj taaak Milej niedzieli!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ah to jedno z pyszniejszych dań:)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo chętnie bym zjadła taką fasolkę ze świeżym pieczywkiem, ślinka leci, jak się patrzy na te zdjęcia

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania moich postów

Popularne posty z tego bloga

Ciasto na pierogi (100 pierogów)

Delikatne, elastyczne ciasto na pierogi Za pewne wiele osób, szuka idealnego przepisu na ciasto pierogowe. Jeśli lubicie takie delikatne, rozpływające się w ustach pierogi , ten przepis na pewno przypadnie Wam do gustu.   Z tego ciasta na prawdę wychodzą pyszne pierogi.  Kochani w komentarzach niektórzy piszą, że użyłam dużo soli, jednak ciasto na prawdę nie było mocno słone, ale jeśli uważacie, że soli jest faktycznie za dużo, to nie dodawajcie. :)

Sernik z serka Skyr

Przepis na ten sernik dostałam od mojej mamy. W oryginalnym przepisie jest użyty twaróg półtłusty, a że w Danii nie ma dostępu do twarogu użyłam serka skyr w wiaderku o smaku waniliowym.  Skyr jest islandzkim wyrobem mlecznym podobnym do jogurtu, chodź mi w smaku bardziej przypomina serki homogenizowane.  Ciasto jest genialne, smakowało całej rodzince. Po prostu rozpływa się w ustach. Dlatego z czystym sumieniem mogę wszystkim polecić.

Wegetariański obiad po śląsku

Kluski śląskie z wegańską roladą i modrą kapustą z sosem al'a pieczeniowym Dzisiaj miałam ochotę na typowo śląski obiad, kluski, rolada i kapusta modra. A że jestem wegetarianką zaczęłam się zastanawiać jak mogę przyrządzić wegetariańską roladę. Postanowiłam troszkę pokombinować licząc się z tym, że coś może nie wyjść. Jednakże mój strach miał tylko wielkie oczy, gdyż rolada wyszła idealna, smakowita, perfekcyjna. Z czystym sumieniem mogę polecić każdemu.  Zapraszam was na wegetariański śląski obiad ...