Przejdź do głównej zawartości

Pieczone białe warzywa

Pieczone warzywa seler i pietruszka



Tak przygotowane warzywa na pewno sprawdzą się w roli przekąski jak także smacznego dodatku do obiadu, np ziemniaczków z surówką. 

W moim przepisie są seler i pietruszka, gdyż akurat takie warzywa miałam w domku, ale można dodać również marchewkę. 

Do warzyw dodałam pyszną przyprawę ''zioła Małgorzatki'' , zakupioną podczas wakacji w Wiśle, skusiłam się na nią chyba tylko ze względu że w nazwie jest moje imię, ale przyprawa jest genialna i nadaje się do wielu, wielu potraw, skład jest całkowicie naturalny : (pieprz czarny, majeranek, bazylia, gorczyca, lubczyk, kolendra, kminek, cebula, kurkuma, czosnek, tymianek, papryka słodka) a Zastosowanie: uniwersalny dodatek do wszystkich potraw. Wspomaga odchudzanie, trawienie i spalanie tłuszczy. Jeśli ktoś chciałby zakupić taką przyprawę więcej informacji podam w prywatnej wiadomości. 

A teraz zapraszam do pysznego pomysłu na warzywa.



Przepis: dla dwóch osób

Składniki:

1/2 selera

4 średnie pietruszki

3 łyżki oliwy z oliwek

2 łyżeczki przyprawy zioła małgorzatki, jeśli nie posiadamy polecam zioła prowansalskie będzie również pyszne. 

sól


Wykonanie: 

1. Warzywa obieramy, myjemy i kroimy w słupki około centymetr grubości. 

2. Do warzyw dodajemy oliwę, przyprawę i sól. Całość dokładnie mieszamy (najlepiej dłońmi.) 



3. Wykładamy warzywa do naczynia ceramicznego lub na blaszkę. 


4. Pieczemy w piekarniku w temperaturze 200 stopni C przez około 30 minut. 

Możemy podać warzywa z dipem np. czosnkowym, lub normalnie zjeść do obiadu. 



Komentarze

  1. Wyglądają jak ziemniaczane frytki. No z taką przyprawą na pewno będą pyszne

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania moich postów

Popularne posty z tego bloga

Ciasto na pierogi (100 pierogów)

Delikatne, elastyczne ciasto na pierogi Za pewne wiele osób, szuka idealnego przepisu na ciasto pierogowe. Jeśli lubicie takie delikatne, rozpływające się w ustach pierogi , ten przepis na pewno przypadnie Wam do gustu.   Z tego ciasta na prawdę wychodzą pyszne pierogi.  Kochani w komentarzach niektórzy piszą, że użyłam dużo soli, jednak ciasto na prawdę nie było mocno słone, ale jeśli uważacie, że soli jest faktycznie za dużo, to nie dodawajcie. :)

Sernik z serka Skyr

Przepis na ten sernik dostałam od mojej mamy. W oryginalnym przepisie jest użyty twaróg półtłusty, a że w Danii nie ma dostępu do twarogu użyłam serka skyr w wiaderku o smaku waniliowym.  Skyr jest islandzkim wyrobem mlecznym podobnym do jogurtu, chodź mi w smaku bardziej przypomina serki homogenizowane.  Ciasto jest genialne, smakowało całej rodzince. Po prostu rozpływa się w ustach. Dlatego z czystym sumieniem mogę wszystkim polecić.

Wegetariański obiad po śląsku

Kluski śląskie z wegańską roladą i modrą kapustą z sosem al'a pieczeniowym Dzisiaj miałam ochotę na typowo śląski obiad, kluski, rolada i kapusta modra. A że jestem wegetarianką zaczęłam się zastanawiać jak mogę przyrządzić wegetariańską roladę. Postanowiłam troszkę pokombinować licząc się z tym, że coś może nie wyjść. Jednakże mój strach miał tylko wielkie oczy, gdyż rolada wyszła idealna, smakowita, perfekcyjna. Z czystym sumieniem mogę polecić każdemu.  Zapraszam was na wegetariański śląski obiad ...